InBound markkinointi

markkinoinnin automaatiot marketing Automation email marketing sähköpostimarkkinointi sms markkinointi

InBound Markkinoinnin keskiössä voi olla verkkosivut tai esimerkiksi sovellus (Mobiili App), johon kävijät ohjataan ja jonka kautta määritellään kontaktin suhde yritykseen (esim. liidi tai asiakas).

AI ja markkinointiautomaation harha

IBM Think 2018 markkinointiautomaatio ja AI

Vierailin Helsingissä lokakuussa järjestetyssä IBM Think -tapahtumassa, jossa suurinta meteliä pidettiin AI ja Cloud -palveluista. Osastoja katsoessa saattoi päätellä ettei markkinointiautomaatio ole kovassa huudossa. Messuhallissa järjestetystä tapahtumasta, johon oli kuuleman mukaan ilmoittautunut 1300 osallistujaa, löysin kaksi IBM:n edustajaa esittelemässä markkinoinnin automaatioratkaisuja. IBM Think-tapahtumassa oli esittelyssä IBM:n oma markkinointiautomaatio -ratkaisu sähköposti- ja tekstiviestimarkkinointiin sekä chat-palvelu, jossa […]

B2B-yrityksen verkkosivut ja Inbound-markkinointi

b2b verkkosivut

Yrityksille palveluita ja tuotteita tarjoavan yrityksen verkkosivujen tulisi olla koko digitaalisen markkinoinnin keskiössä. Tällä tarkoitan sitä, että mielestäni B2B-yrityksen täytyy pystyä hyödyntämään sivustoa niin, että potentiaaliselle asiakkaalle tarjotaan sivustolla kiinnostavaa sisältöä: – Sisällön tulisi olla osittain vapaasti saatavilla ja luettavissa, kuten tuotekuvaukset ja palvelukuvaukset, ratkaisut, blogit ja videot. – Vaadi vierailijalta rekisteröitymistä osaan sisällöstä, joissa […]