VERKKOKAUPAN PERUSTAMINEN

Verkkokaupan perustaminen kannattaa ​aloittaa tuote ja kilpailija-analyysillä, jossa tarkastellaan liiketoiminta-alan orgaaniset hakumäärät tärkeimmille tuotteille tai palveluille ja tehdään kilpailija-analyysi. Raportin pohjalta voidaan asettaa tavoitteet sivustolle ja sen orgaanisesti tavoittamille kävijöille. 

Suunnittelemme ja toteutamme tehokkaita WooCommerce-verkkokauppoja, joka on WordPress-sisällönhallintajärjestelmän lisäosa. WordPress on maailman suosituin verkkosivuratkaisu, jonka WooCommerce-lisäosalla on toteutettu miljoonia verkkokauppoja. WordPress ja WooCommerce ovat avoimen lähdekoodin ohjelmistoja, joita ylläpidetään ja ohjelmistosta tulee säännöllisesti uusia päivitettyjä versioita. 

Verkkokaupan toteutuksen lähtökohtana on vastata asiakkaan tarpeisiin ja kiinnostuksen kohteisiin. Asiakasprofiilin ja ostopolun määrittelyn avulla tunnistamme asiakkaat ja tiedämme kuinka heidät tavoittaa.  Lisäksi hyödynnämme omaa kokemustamme digitaalisesta markkinoinnista ja viimeisimmän tietämyksemme verkkokaupan trendeistä ja kehityssuunnista. Verkkokaupan toteutuksen lisäksi voimme auttaa teitä digitaalisessa markkinoinnissa, joka on välttämätön osa jokaisen verkkokaupan arkea. 

Lähdemme tekemään projektia ensin kuunnellen asiakkaan tarpeita, joiden pohjalta teemme sivupohjan ja suunnitelman sivusta. Projektin aikataulu määritellään samassa yhteydessä, kun asiakas hyväksyy suunnitelman. Toteutuksesta tulee varsin nopeasti ensimmäinen versio asiakkaan kommentoitavaksi, jonka pohjalta teemme tarvittavat muutokset ja lisäykset sivustolle. Ennen sivuston julkistamista testaamme sivuston käytettävyyden ja koulutamme asiakkaan itse ylläpitämään ja päivittämään sivustoa. ​

Voidaksesi seurata mitä verkkokaupassasi tapahtuu yhdistämme sivun Google Analyticsiin ja Search Consoliin, josta saat hyvin laaja-alaisesti erilaisia raportteja, analyyseja kävijöistä ja hakusanoista, joilla sivustole tullaan.

ecommerce verkkokauppa verkkosivut verkkokaupat
verkkokaupan perustaminen miten perustaa verkkokauppa vinkit markkinointiin

WooCommerce-verkkokaupat

WooCommerce on avoimen lähdekoodin verkkokauppa, joka on saatavina WordPressin lisäosana. Se on suunniteltu pienille ja suurille verkkokaupoille. Tammikuussa 2020 arvioitiin, että WooCommerce on käytössä 3,9 miljoonalla verkkosivuilla. 

WooCommerce verkkokauppa on suosittu, koska siihen on saatavilla paljon erilaisia teemoja, joilla voi määritellä miltä verkkokaupan ulkoasu näyttää ja sen tarjoamia toiminnallisuuksia. Lisäksi lukuisat lisäosat, joilla voi muokata verkkokaupan ominaisuuksia ja toimintoja. WooCOmmerce on hakukoneille ystävällinen ja ohjelmistoa päivitetään säännöllisesti.

Sisuston rakentaminen aloitetaan sen asentamisella webhotelliin. Katso alla olevat esimerkkimme hyvästä webhotellista ja sen hinnoittelusta. 

WordPress-webhotelli hinnasto

Webhotellin hinta muodostuu sivuston hostauksesta ja varmuuskopionnista. Hinnat eivät sisällö verkkokaupan suunnittelua ja tekoa.

Ominaisuudet

Tarkoittettu

Varmuuskopiot

Levytila

Liikenne

Ilmainen SSL

Sähköpostilaatikkoa

Hinta vuodessa (sis. alv. 24%)

WP 1

Yrityssivuille

Varmuuskopio: 3x päivässä

Tila: 4 Gt

Liikenne: 80 Gt/kk

SSL ✔️

Sähköposteja 10

170 €

Pyydä tarjous
WP 2

Verkkokaupoille

Varmuuskopio: 3x päivässä

Tila 10 Gt

Liikenne 200 Gt/kk

SSL ✔️

Sähköposteja: 50

325 €

Pyydä tarjous
WP 3

Vaativille sivuille

Varmuuskopio: 3x päivässä

Tila: 20 Gt

Liikenne 400 Gt/kk

SSL: ✔️

Sähköpostit: 100

480 €

Pyydä tarjous

CASE: Lintukoto lastenvaateliike

Lintukoto lastenvaateliike halusi laajentaa palvellakseen asiakkaitaan myös verkossa. Toteutus vaati verkkosivujen ja markkinointistrategian luomista ja suunnitelman tekemistä. Yhdessä yrittäjän kanssa mietimme markkinointia ja kävimme läpi keinoja, joilla uskoimme tavoittavamme asiakaskunnan.

TOTEUTETUT RATKAISUT

  • Verkkokauppa: www.lastenlintukoto.fi
  • Facebook & Instagram -markkinointi
  • Hakukoneoptimointi
  • Google Ads -markkinointi
  • Google Shopping
  • Markkinoinnin automaatio
  • Liikkeen varaston ja verkkokaupan synkronointi
  • Kassajärjestelmän käyttöönotto (Erply)

TULOKSET

Verkkokaupan myynti on jo ylittänyt liikkeen myynnin. Vuonna 2017 Lintukoto muutti isompiin liiketiloihin Raahen keskustaan ja palvelee sieltä käsin merkittävää osaa Suomen lapsiperheistä. 

Vuoden 2020 korona-kriisistä selvittiin verkkokaupan kasvaneella myynnillä, vaikka kivijalkaliike jouduttiin sulkemaan kriisin pahimmaksi ajaksi. Myymälä on taas avattu ja uutta henkilökuntaa palkattu. Verkkokauppa näyttää jatkavan huimaa kasvua heti vuoden 2021 alussa. 

“Ilman verkkokauppaa minulla olisi paljon pienempi kivijalkaliike. Nettimyynti mahdollistaa suuremman valikoiman pitämisen esillä. Täällä on mahdollista menestyä.”

Jaana Keski-Korsu, Lintukoto, yrittäjä

Tutustu blogiimme